Hovedadresse Besøksadresse: Boremarkveien 2, 4032 Stavanger Postadresse: Postboks 355, 4067 Stavanger Telefon: 51913700 Send oss e-post
Styrers stedfortreder Bjørghild A Hamre 51913040 / 92298735 Send oss e-post
Virksomhetsleder Erlend Norheim 51913039 / 404 74 591 Send oss e-post
Åpningstider i Jåttå barnehage Hverdager fra kl. 07.30 - 16.30 Stengt alle helligdager
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Grønn barnehage

Barnehagen skal bidra til at barna « … opplever glede ved å ferdes i naturen og får grunnleggende innsikt i natur, miljøvern og samspillet i naturen» RP s 45 Rammeplanen skriver videre at det er viktig at barna får en begynnende forståelse for betydningen av bærekraftig utvikling. Bærekraftig utvikling handler om å ta vare på behovene til mennesker som lever i dag, uten å ødelegge fremtidige generasjoners muligheter til å dekke sine. Forståelse for en bærekraftig utvikling skal fremmes i dagliglivet. I dette arbeidet er holdningsarbeid viktig. Personalets holdninger påvirker barnas holdninger, og derfor er personalets oppgave som rollemodell viktig. Vi undrer oss og utforsker naturen sammen med barna. Når vi ferdes i naturen viser vi respekt og rydder opp etter oss.

Jåttå barnehage vil ha fokus på kildesortering og gjenbruk gjennom hele året.

Vi har fått grønt flagg som betyr at vi er en grønn barnehage.