Vår historie

Eventyrheia barnehage stod ferdig Juli 2010 i det som den gangen var Songdalen kommune.1. august kom de første barna. Mange av barna hadde hatt barnehageplass i midlertidige lokaler i påvente av at den nye barnehagen skulle stå ferdig. Barnehagen var først tenkt som en 4 avdelings barnehage, men underveis i planleggingen så en et økende behov for barnehageplasser og til slutt ble det 6 avdelinger.

Barnehagen ligger fint til på Nodelandsheia med stort uteområde og eget naturtomt, i tillegg til umiddelbar nærhet til skogen. De 6 avdelingene er fordelt på 3 fløyer som samarbeider i hverdagen. Vi har lyse, trivelige og ikke minst funksjonelle lokaler som legger godt til rette for variert lek, ute og inne, hvor barn kan oppleve glede, humor, spenning og engasjement.

I Eventyrheia barnehage jobber det kvinner og menn i ulike alder med samlet stor fagkompetanse og erfaring. Dette gjør at vi har et kompetent pedagogisk personale, som er en forutsetning for et barnehagetilbud  av god kvalitet.

Eventyrheia barnehage er i dag eid av Kristiansand kommune.

Vi har et særskilt fokus på at “Det vi gjør inne kan vi også gjøre ute”. Dette med tanke på hvordan vi også i utetiden kan jobbe med Rammeplanens krav og forventninger til barnehagen og Kristiansand kommunes mål om at alle barn skal oppleve seg inkludert i fellesskapet.