Tonsveien 217 3370 Vikersund
Praktiske nettsider
Smittevern i barnehager
Barnehagen

Vi har en trivelig barnehage som kjennetegnes ved små og stabile forhold. Relativt få barn i et aldersspenn fra ett til fem år leker og forholder seg til hverandre i én og samme sammensveisede barneflokk i hverdagen. Barna utvikler naturlig stor omsorg og forståelse for eldre og yngre barn, og får dermed viktig sosial kompetanse.

I grenda vår her på Drolsum har vi et rolig bomiljø med mye fri natur. Barnas kjente og kjære omgivelser er skogen, dyrene, stien til lavvoen vår i tillegg til lekeplassen ved huset. Vi har også en fotballbane i nærheten som på vinteren benyttes som skiarena.

Vi overfører gjerne alle former for lek til utendørslek. Rollelek foregår like gjerne med store steiner og trær som kulisser. Når vi trener på å opptre for publikum med mikrofon er den største tua eller stubben en utmerket scene. Her klatres, løpes og hoppes det i naturens elementer, og barna blir fort engasjerte når vi lager en av våre hinderløyper ute i det fri.