Velg avdeling Gul
Postadresse c/o Stavanger kommune Postboks 355, Forus 4067 Stavanger Telefon: 51508992/47540896 Send oss e-post
Bjergsted barnehage Rosenberggata 51 4007 Stavanger Telefon: 51913652 Send oss e-post
Hertervigtunet barnehage Seehusens gate 4 4024 Stavanger Telefon: 51913948 Send oss e-post
Kampen barnehage Bekkelundsgata 3 4024 Stavanger Telefon: 51913948 Send oss e-post
Solvang barnehage Møllegata 66 4008 Stavanger Telefon: 51913172 Send oss e-post
Veden åpen barnehage Tarjei Vesaas vei 13 4026 Stavanger Telefon: 45659628 Send oss e-post
Virksomhetsleder: Karin Egebakken

Takket være de store snømengdene de siste ukene, klarte vi å gjennomføre prosjektet med å bygge en isborg i barnehagen. Barn fra alle de tre avdelingene deltok i prosjektet. I arbeidsprosessen brukte vi beholdere av ulik form og størrelse, samt helt improviserte gjenstander som engangshansker eller melkekartonger. Gul avdeling benyttet anledningen til å innlemme i prosjektet et forsøk med å blande primærfarger i vann og lage sekundærfarger, noe som barna veldig gjerne ville være med på. I prosjektet ble det brukt naturmaterialer og konditorfarger, slik at etter smeltingen av borgen ble alt «tilbakeført» til naturen i samsvar med den bærekraftige utviklingen som vi ønsker å fremme i vårt pedagogiske arbeid. Vi takker foreldrene som engasjerte seg og bidro til prosjektet med ekstra "byggemateriale" laget hjemme for isborgen vår.

Tirsdag 2. januar er det planleggingsdag i Kampen barnehage.
Barnehagen er da stengt.

På avdeling Gul er vi opptatt av bærekraft og bruk av naturelementer i ulike estetiske opplegg. I arbeidet med de minste, nytter det ikke å forhaste seg, men heller jobbe over lengre tid i form av et prosjekt. Prosjektmetoden byr på flere faser i prosessen, som gjør at barna får sjans til å undre seg over naturfenomener, utdype forståelsen av naturmaterialer og uttrykke seg estetisk.

Fredag 17. november er det planleggingsdag i Kampen barnehage.
Barnehagen er da stengt.

I oktober prøvde vi ut ulike formingsteknikker, alt i tråd med høsttemaet vårt. Barna har tegnet, fargelagt og malt. Våre små kunstnere fikk sjansen til å samle blader, ta på og lukte på dem, sammenligne ulike farger, former og teksturer på blader, og ikke minst bruke dem på en estetisk og kreativ måte ved å lage bladtrykk. Som et sluttprodukt av dette miniprosjektet ble høsttreet vårt skapt på vinduet og pyntet med papirblader som vi laget sammen.

Oppstart av Vigilo