Vedlegg
Starefossveien 20 4019 BERGEN
Telefon: 55961105 Send oss e-post
Redaktør: Starefossen barnehage

Starefossen barnehage ble opprettet 15.12.92.

Barnehagen er en stiftelse og det er barnas foreldre som er stiftelsens medlemmer.

Barnehagens formål er å eie og drive heldagsbarnehage på ideelt grunnlag uten økonomisk vinning. Barnehagen skal drives i samsvar med Lov om barnehager, forskrifter og retningslinjer som er fastsatt av Departementet. Barnehagen er under tilsyn av barnehagenemnda i Bergen. Barnehagen skal gi gode utviklings- og aktivitetsmuligheter i nær forståelse med hjemmet.

Starefossen barnehage ligger i idylliske omgivelser, øverst i Starefossen. Bygningen eies av Starefossen velforening.

I et historisk perspektiv, kan Starefossen gård vise til drift helt tilbake til 1600-tallet. Bygget som barnehagen bruker har vært stall og vognhus. Det er med andre ord et sted med både kultur og historie.