Historie

Øvre Slettheia barnehage er en barnehage med mange ulike kulturer og rikt på mangfold. Vi ligger i hjerte av Øvre Slettheia og har vært en stor del av bydelen i 50 år.
Personalet som jobber her har fulgt barnehagen i mange år og vært med på barnehagens utvikling av både bygg og innhold.
Vi er veldig opptatt av språk og språkmiljø og dette jobber vi med aktivt hver dag.
Vi jobbet med et utviklingsarbeid hvor tema er mangfold og medvirkning og vårt mål i utviklingsarbeidet er:
I vår barnehage synliggjør vi og fremmer mangfold og gjensidig respekt gjennom lek og samspill for at barna skal være trygge i egen identitet.
Vi samarbeider tett med PPT, spesial pedagogisk enhet, styrketjenesten og jobber sammen for å utvikle en rød tråd innenfor arbeid med språk i barnehagen i et flerspråklig perspektiv.
Vi samarbeider også med andre instanser som barnevern, og helsestasjonen. Vi er opptatt av å være et lag rundt barnet både i barnehagen, men og utenfor.