Lyngholen 2 4324 Sandnes
Redaktør: Anne Bente Bell
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Bogafjellbakken Naturbarnehage

Bogafjellbakken Naturbarnehage SA er et andelslag som eies av foreldre og drives som et samvirkeforetak, SA. Barnehagen ble etablert i 2003.

Vår visjon er: "Oss i naturen - Naturen i oss"

Hovedmålet vårt er: "Barna skal lære å ta vare på seg selv, hverandre og naturen"

For å jobbe videre med vår visjon og hovedmål vil bærekraftigutvikling og livsmestring sees på som en naturlig del av vårt arbeid med naturen som læringsarena. Vi tenker at søkelys på mestring og helse bidrar til at barna opplever trivsel, livsglede og følelsen av egenverd.

Barnehagen har fire avdelinger med til sammen 76 barnehageplasser. Barna er fordelt på to 0-3 års avdelinger og to 3-6 års avdelinger. Vi har et engasjert personale, vi er opptatt av at alle voksne kjenner alle barna - de skal oppleve trygge og omsorgsfulle voksne som bryr seg om hvert enkelt barn. Vi er stolte av størrelsen på barnehagen vår, mest av alt fordi vi er små nok til å etablere sterke og gode bånd med både foreldre, ansatte og barn i barnehagen - godt foreldresamarbeid er nøkkelen til trygge barn i barnehagen.

Åpningstider:07.00-16.30

Vi verdsetter nærmiljøet og alt det har å by på, vi bruker blant annet områdene ved Stokkelandsvannet og skogen bak kirken aktivt. Vi tar også turer til fjelltopper i Sandnes området, tilbyr vanntilvennings kurs for førskolegruppen i samarbeid med Stavanger svømmeklubb. Vi har et godt samarbeid med turistforeningen og deltar på aktiviteter de tilbyr samarbeids barnehagene.