Publisert: 01. september 2023 | Sist endret: 01. september 2023 | Forfatter: Marianne

Oppstart med Skaugjengen

I dag var det oppstart med skaugjengen. Vi har vært på tur i Lindebøskauen. Her fant vi en hemmelig plass vi kunne leke på.
På turen fant vi mange sopp, og da var det fint å kunne bruke appen "artsorakel". Med denne appen kunne vi ta bilde og få svar på hvilken sopp det var. Vi fant blant annet Skjermsopp, Svartskrubb, Kamfluesopp og stor Kremlesopp. Vi fikk sett på likheter og ulikheter. Det ble fine samtaler om hvorfor vi ikke må ta på soppene før vi er sikre på om de er giftige eller ikke, og hva som kan skje hvis vi spiser giftige sopp.
Vi lekte også kims-lek med ting vi fant i naturen.
Til lunsj spiste vi brødskiver med pålegg og leste i boken Vaffelhjerte av Maria Parr. På vei tilbake til barnehagen fant vi et bjørketre som vi har merket og skal følge gjennom året.

Skaugjengen er vår skolestartergruppe som går på tur sammen annenhver uke. I år består gruppen av 8 barn og følges på tur av Marianne og Lene.