Velg avdeling Forside
29300102030405
For ansatte
Logg inn
Hei alle foreldre og foresatte

Høsten er godt i gang sammen med alle bakterier og virus som hører høsten til.

I den anledning vil vi gjerne minne om at terskelen for å være hjemme, må være og er mye lavere enn den pleier. Dette gjelder både barn og voksne.

Dere finner informasjon og råd fra FHI her:  https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/hvis-barn-har-akutt-luftveisinfeksjon/

Barnehagene forholder seg hele tiden til stavanger kommune sine smittevernsrutiner og informasjon fra FHI. Vi har i disse dager forsterket renhold og vasker og spriter oss oftere. Dette vet vi er effektivt for å begrense/stoppe smitte. Vi er nøye med å be ansatte/ barn bli hjemme med nyoppståtte luftveissymptomer. Hvis vi i disse dager møter på jobb eller i barnehagen syke/halvsyke kan risikoen for å smitte andre være stor.

Det kan i verste fall føre til at flere i personalet blir syke og vi må redusere åpningstiden, stenge avdelinger eller barnehagen. Dette er noe vi arbeider hardt for å unngå.

Derfor opplyser vi om følgende:

• Er du som forelder syk, skal du ikke møte i barnehagen. Da må du få noen andre til å levere og hente.
  • Er barnet sykt, se informasjon om symptomer på nettsiden over. Ring barnehagen hvis du er usikker.
  • Hvis barnet blir sykt i barnehagen, vil det bli sendt hjem ganske raskt.
  • Vi minner dere på å overholde regelen om maks antall i garderoben og ber om at eldre søsken som ikke går i barnehagen venter utenfor porten ved henting og levering.

TUSEN TAKK FOR DUGNADEN DERE GJØR SAMMEN MED OSS!