Velg avdeling Forside
For ansatte
Logg inn
Til alle foreldre/foresatte i Sunde/Kvernevik-barnehagene

Velkommen til nytt barnehageår!

Tradisjonstro var tanken at vi skulle ha et felles foreldremøte på hvert bygg tidlig i høst. På grunn av situasjonen vi befinner oss i, er det utfordrende på nåværende tidspunkt å gjennomføre møter og samtidig ivareta hensynet til smittevern

Gjennom dette skrivet vil vi gi dere nyttig informasjon om barnehagen vår og ser det delvis som en erstatning for et fysisk møte.

Vår barnehage er blitt en del av Sunde/Kvernevik barnehagene.

Gerd Tofteland er virksomhetsleder for våre 7 bygg; Kløvereng, Kvernevik, Havglimt, Sundelia, Skredbakka, Malthaug og Sunde.

Hensikten med sammenslåingen er at det skal gis et likeverdig barnehagetilbud til alle barn. Gjennom sammenslåingen står vi sterkere sammen for å styrke kompetanse, utviklingsarbeid og kunnskap til barnehagens ansatte. Dette vil til syvende sist komme det enkelte barn til gode.

• Vi opplever at dette arbeidet har gått bra, tross korona og alt det medfører, og vi er godt i gang med å sette felles standard på følgende områder:
  • Felles årsplan
  • Felles visjon
  • Oppstartsamtaler
  • Hjemmebesøk
  • Felles års hjul og felles pedagogisk plattform for skoleforberedende aktiviteter
  • Felles satsning i forhold til forebyggende mobbeatferd og krenkelser
  • Felles standard i forhold til planleggingsdager, personalmøter, ledermøter, avdelingsmøter m.m.
  • Felles planer og rutiner for HMS-arbeid
  • Samarbeid på tvers av bygg
  • Støtte i forhold til ressursbruk, f.eks. vikarbruk
  • Felles hjemmeside, vi oppfordrer dere til å gå inn og abonnere via linken: https://www.minbarnehage.no/sundekvernevik

"Vil vite"

I løpet av barnehageåret vil det bli avholdt «Vil vite» samlinger med 5 åringene i alle våre bygg. Hensikten med samlingene er at de eldste barna skal få kjennskap til vold og seksuelle overgrep gjennom tilpasset, pedagogisk tilrettelagt opplegg. Samlingene vil bli gjennomført av kompetente pedagogiske ledere som har vært på kurs i forhold til dette tema. Kjente, trygge voksne vil i tillegg delta på samlingene slik at barna vil bli ivaretatt på best mulig måte. Foreldre vil bli orientert etter at samlingen er gjennomført. For mer informasjon,https://jegvilvite.no/

FAU

Alle barnehager skal ha et FAU og et SU. Vi ønsker innspill og engasjement fra foreldre og foresatte om barnas hverdag i barnehagen. Informasjon om hva deltakelse i FAU og Su innebærer finner dere etter hvert på hjemmesiden vår.

Det vil om kort tid bli sendt ut en oppfordring til dere om å melde interesse til barnehagens FAU – foreldrenes arbeidsutvalg. Hvert bygg skal ha sitt eget FAU. Vi trenger en representant og en vararepresentant fra hver avdeling.

Brukerundersøkelse

Som nevnt er vi avhengig av innspill og engasjement fra foreldre og foresatte og vi minner derfor om brukerundersøkelsen som vil bli sendt ut på nyåret. Det er verdifullt at dere som foreldre svarer på denne, fordi resultatet av undersøkelsen er et viktig verktøy for oss slik at vi kan gi et bedre pedagogisk tilbud for alle barn i barnehagen.

Vi ser frem til et godt samarbeid med dere fremover og ber dere ta kontakt med pedagogisk leder på avdelingen eller avdelingsleder om dere lurer på noe.

Med hilsen lederteamet i Sunde/Kvernevik-barnehagene ved:

Turid Omdal avdelingsleder Skredbakka og Malthaug

Tove Elin Ruud avdelingsleder Kløvereng