Historie

Ravnedalen barnehage er en kommunal barnehage som ble tatt i bruk høsten 1987, da som en to avdelings barnehage med søskengrupper. Den ble også brukt som avlastningsinstitusjon for funksjonshemmede annen hver helg.

Barnehagen ble påbygd og fikk et nybygg i 2003.
I dag har barnehagen tre avdelinger; Blå med 12 barn fra 1-2 år, Rød med 14 barn fra 2-5 år og Gul med 18 barn fra 3-5 år. Alle avdelinger er bemannet med barnehagelærere og assistenter/fagarbeidere.
Barnehagen er plassert bak Grimtunet sykehjem. Området er stille og rolig med lite trafikkstøy og mye natur på alle kanter. Vi bruker Baneheia svært aktivt. Barna får god trening i å bevege seg i ulendt terreng. Barnehagen har blant annet fått bygd en gapahuk bare fem minutters gange inn i skogen.

Ravnedalen park er også i bruk hele året. Her er det store plener å løpe på, en spennende bekk, basseng med fontene og det "store" vannet med svaner og ender.
Grimsbekken er nærmeste nabo i syd, et idyllisk og spennende område for små, nysgjerrige barn.