Lisbeth Bardonsens vei 2 9321 Moen
29300102030405
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Historie

I 1977 åpnet Olsborg barnehage dørene for aller første gang. Den gang i lokaler på Olsborg og frem til sommeren 2009. Da flyttet vi inn i nye lokaler oppe på Olsborgmoen Vest.

Olsborg barnehage består i hovedsak av avdelingene Luna, Heilos og Sirius. Dette bhg.året har vi en 4.avdeling, Jupiter -  som er lokalisert på Olsborg skole.

Vi har åpningstid 07.15 til 16:30.

Barnehagen ligger i naturskjønne omgivelser på Olsborgmoen. Med barnehageskogen lett tilgjengelig for alle aldersgrupper. Gapahuk, bålplass og naturlekeplass er laga til for at man lett kan komme seg ut på tur. Olsborg skole ligger i gangavstand, med muligheter for samarbeid.

Målselv kommune og Olsborg barnehage sine satsningsområder: Målselv kommune er med i to prosjekt som omhandler inkluderende barnehage og skolemiljø (IBS) og realfag.                                                                                     Olsborg barnehage skal være en barnehage der vi jobber med å utvikle gode relasjoner mellom alle barn og voksne.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Som voksen er vi rollemodeller og vi skal synliggjøre verdier som trygghet, respekt, omsorg, medvirkning og fellesskap. Barna hos oss skal lære om sosialt samspill på en god måte.                                                                               De skal lære hvordan man skal oppføre seg mot hverandre, ha/vise respekt for hverandre. Arbeid mot mobbing handler om tydelige voksne som viser barn anerkjennelse, har gode holdninger og forstår hvert enkelt barn.

Realfag: Barns kompetanse i realfag skal forbedres gjennom fornyelse av fagene, bedre læring og økt motivasjon.                                                                                                                                                                                           Vi skal sammen med barna undre oss og være nysgjerrige.