Jeagilvármáđii 40 9730 Kárášjohka Karasjok Vis på kart
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Barnehagens formål

ULBMILAT JA SISDOALLU KÁRÁŠJOGA GIELDDA MÁNÁIDGÁRDIIGUIN

Mánáidgárddis lea pedagogalaš doaibma ja addá vuollel oahppageatnegahtton ahkásaš mánáide buriid ovdánan- ja doaibmanvejolašvuođaid lagaš áddejumiin ja ovttasbargguin ruovttuiguin.

Kárášjoga gielddalaš mánáidgárddit leat sámi mánáidgárddit ja dat:

• huksejit pedagogalaš doaimmaideaset sámegillii ja kultuvrralaččat ja gaskkustit báikkálaš kultuvrra.
  • Váikkuhit ovttasráđiid ruovttuin mánáide birrasa mii dáhkida sidjiide ovttaskasat ja joavkkuid mielde doarjaga, movttiidahttima, eallima, oahpahusa ja ehtalaš láidesteami.
  • Addet mánáide doaibmanvejolašvuođa máŋggagielalaš- ja kultuvrralaš birrasis, ja dán láhkái čalmmustahttet girjáivuođa, šattolašvuođa ja máŋggakultuvrralaš servvodaga molsašumi.
  • Nannejit mánáid gullevašvuođa ja iežasárvodovddu, ja veahkehit sidjiide lagaš sosiála ja kultuvrralaš searvevuođadovddu, vai servvodagain sáhttet maŋŋá deaivvadit iežasárvvu massekeahttá.
  • Ovddidit árjjalaččat ja dihtomielalaččat sohkabeliidgaskasaš ovttadássásašvuođa.
  • Veahkehit bajásgeassit mánáid kristtalaš oktiifástideaddji vuođđoárvvuid ektui.Čájehit solidaritehta ja áddejumi mánáiguin geain lea eará eallinoaidnoulbmilat go kristtalaš vuođđoárvvut.

FORMÅL OG INNHOLD I DE KOMMUNALE BARNEHAGENE I KARASJOK:

Barnehagen skal være en pedagogisk virksomhet  og skal gi barn under opplæringspliktig alder gode utviklings- og aktivitetsmuligheter i nær forståelse og samarbeid med barnas hjem.

De kommunale barnehagene i Karasjok er samiske barnehager og barnehagene skal:

• Bygge sin pedagogiske virksomhet på samisk språk og kultur og formidle den lokale kulturen.
  • Sammen med hjemmet medvirke til å gi barna et miljø som sikrer dem individuell oggruppevis omsorg og støtte, stimulering, utfoldelse, læring og etisk veiledning.
  • Gi barn mulighet til å fungere i et flerspråklige- og flerkulturelt samfunn, og på denne måten synliggjøre mangfoldet, frodighet og variasjonen i det flerkulturelle samfunnet.
  • Styrke barnas identitet og opplevelse av egenverd, og hjelpe de til å oppleve at de hører til i et nært sosialt og kulturelt fellesskap, slik at de senere kan møte samfunnet uten å miste noe av sin egenverd.
  • Aktivt og bevisst fremme likestilling mellom kjønnene.hjelpe til med å gi barna en oppdragelse i samsvar med kristne grunnverdier.vise solidaritet og forståelse med de barna som  har andre livssynsformål enn de kristne grunnverdier.