Velg avdeling Forside
Hus Heggelia Heggelia barnehage Engveien 3 9325 Bardufoss Telefon: 95870834 Send oss e-post
Hus Noraførr barnehage Liveien 15 9325 Bardufoss
Redaktør: Vivi Ann Klokkerhaug
Årsplan og aktivitetsplan

Calendar
Title and navigation
<<<april 2024><<
april 2024
mtotfls
01020304050607
29300102030405
Målselv kommune har den glede av å invitere foreldre og foresatte til barn i alle Målselvbarnehagene til et foredrag med Jon Halvdan Lenning som er Mobbeombudet i Troms og Finnmark.
Hjertelig velkommen til ISTINDPORTALEN, 17. februar klokken 18.00.
1.januar 2021 fikk barnehagen et nytt regelverk for barnehagemiljøet. Den nye loven skal sørge for at alle barn får en trygg og god barnehagehverdag, et godt psykososialt miljø for lek, samspill og læring.
Alle som jobber i barnehage har en plikt å følge med at barna har det bra og trives. Hvis en voksen (personal, renholder, foresatt el.) vet om, eller tror at et barn blir mobbet, krenket, plaget, eller på andre måter ikke har det bra, har den et ansvar i å varsle, undersøke og sette inn aktuelle tiltak.
Personalet i barnehagene i Målselv har gjennom det siste året hatt mye fokus på det psykososiale miljøet til barna deres i hverdagen, og nå ønsker vi at dere får en innsikt i hva akkurat den nye paragrafen og lovendringen betyr for ditt barn og dere som foresatte.

I forbindelse med kvelden ønskes det påmelding, gjennomføres ikke ved lite deltagelse. Dette gjøres ved å melde fra til din barnehage INNEN søndag 13.februar
Vi håper på et godt oppmøte, for å spre informasjon som er veldig viktig å inneha for å sikre eget barns psykososiale miljø og helse både hjemme og i barnehagen

Vi ønsker dere alle ett riktig Godt Nyttår!

Vi har fått spørsmål om RS viruset i barnehagen, hvilke symptomer det har og hvilke råd som gjelder.
Legger ved informasjonsskjema fra FHI med anbefalinger til dere hvordan dere kan redusere risiko for smitte av RS- virus.

Advice for parents to reduce the risk of infection with RS virus

Råd til foreldre for å minske smitterisikoen ved RS-virus

Oppsigelse av barnehageplassen skjer nå elektronisk via Visma Flyt Barnehage sin portal.
Link til portalen finner du under nyttige lenker til foreldre, Målselv kommune sin nettside eller følg linken her Søke/endre/oppsigelse.

Det er en måneds oppsigelsestid og den vil da tidligst gjelde fra slutten av påfølgende måned. Se vedtekter for kommunale barnehager i Målselv.

Folkehelseinstituttet har utarbeidet skjemaer som kan være til hjelp for dere som foreldre når det skal avgjøres om barnet skal holdes hjemme fra barnehage og barneskole.
Det er laget ett forenklet skejma Forenklet flytskjema fra FHI

Legger ved link til det Utvidet flytskjema fra FHI

Det kan være vanskelig å avgjøre når barnet skal være hjemme fra barnehagen ved sykdom.
FHI har laget ett enkelt flytskjema til veiledning for foreldre, barnehagepersonal og lærere. Skjemaet hjelper til å vurdere når barn skal være hjemme, når barnet trenger covid-19-test og når de kan vende tilbake til barnehage og skole etter sykdom.

Når skal syke barn holdes hjemme? Flyt skjema fra FHI.

Samarbeidsutvalget (SU) er et rådgivende og kontaktskapende organ i barnehagen.
SU består i vår barnehage av en foreldrerepresentant fra hvert hus (en er leder og den andre nestleder)og to ansatte fra hvert hus.
SU skal arbeide for å fremme kontakt mellom barnehagen og samfunnet(foreldre). Utvalget skal se til at barnehagen blir drevet innenfor rammen av barnehageloven og barnehagens vedtekter. De skal godkjenne årsplanen og ta ansvar for div. aktiviteter som er foreldre styrt.
Barnehageeieren skal sørge for at saker av viktighet forelegges foreldrerådet og samarbeidsutvalget.
Alle foreldrene representerer foreldrerådet.

Se Lov om barnehager § 4