Forside
Fredlyvegen 69 7353 Børsa
Telefon: 926 44 201 Send oss e-post
Åpningstid 07.00- 1700: Epost: mtb@barnehage.fredly.fhs.no

Velkommen til Fredly Barnehage.

Vår visjon: Glade barn og voksne med leik og natur i fokus

Fredly Barnehage er en privat barnehage som ligger i Børsa i Skaun kommune, Den eies og drives av stiftelsen Fredly Folkehøgskole.  Vi har felles søknadsskjema med de kommunale barnehagene og følger kommunens  opptakskriterier og satser for foreldrebetaling.

Om Fredly Barnehage

Fredly barnehage har 2 avdelinger: -en avdeling for barn under 3 år (Knerten): 12 plasser -en avdeling for barn over 3 år (Tirilltoppen): 24 plasser.
Barna på Tirilltoppen er delt i 2 grupper. Gruppene har 2 turdager pr uke.

Beliggenhet: Barnehagen ligger ca. 2 km fra Børsa sentrum, i Elistranda boligfelt. Det er gangavstand til bondegårder, skogen og stranda. Barnehagen har ei stor og flott natur-tomt med både grillhytte og gapahuk.

Barnehagens særpreg
Natur-opplevelser og kunnskap om naturen legges det stor vekt på i barnehagen vår.
Tilknytning til folkehøgskolen gir oss mange muligheter. Vi kan bl.a. bruke skolens gymsal og minibusser.
Vår barnehage har det som er kalt «utvidet kristen formålsparagraf».

I dag har småbarnsavdelinga Knerten vært oppe til naboen Trondhjemsfjord Folkehøgskole og hilst på geitene. Vårt fantastiske uteområde med naturtomt, og nærområdet gir oss gode opplevelser og et godt læringsmiljø.

Du søker barnehageplass via Visma Flyt Barnehages foresattportal. Her søker du også om endring av plasstype eller overføring til annen barnehage.
Søknadsportalen gjelder søknader til både kommunale og private barnehager.

Søk her https://www.skaun.kommune.no/soek-om-plass.579213.no.html

I forbindelse med  årets Tv - aksjon "La barna leve i fred"  22 oktober, ble barna invitert til male bilder som som ble utstilt og solgt i aulaen i Bauta Kulturhus.

Barna er for tiden veldig opptatt av småkryp, og i dag fant de to store biller. Hva finner vi i morgen, mon tro?