Om barnehagen

Finsland barnehage stod ny i 2013, og er sentralt beliggende i naturskjønne omgivelser i Finsland. Vi har fire avdelinger, med kapasitet til å ta i mot 76 barn. Vi er fordelt på to fløyer; Elgen og Hjorten for 3- 6-åringene, og Haren og Reven er for de minste (1-2-åreinger). Haren og Reven samarbeider mye, og barna er litt på begge avdelinger, vi bruker  navnet Haren om småbarnsavdelingen.

Haren har eget innegjerdet uteområder, med lekeapparater og gress, i tilegg til at de også bruker den store utelekeplassen. Barna i Finsland barnehage har mye plass å boltre seg på, og deler av uteområdet er naturtomt med grillhytte og snekkerbod. Ned fra grillhytta har vi en flott akebakke, som flittig brukes så snart vi har noen centimeter snø på bakken.