Artikkel
Mars 2024
Tjensvollveien 44 4021 Stavanger
Redaktør: Wenche Kristiansen, Wenche N. Sørensen
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Calendar
Title and navigation
<<<april 2024><<
april 2024
mtotfls
01020304050607
29300102030405
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Månedsbrev mars 2024

Da var vinterferien, og februar måned ved veis ende og vi går inn i årest første vårmåned. Nå ønsker vi oss fine soldager med litt varme:-). I mars går vi rett på påske forberedelser.

Vi startete februar med bibelsamlinger om "Den barmhjertige samaritan". Vi la vekt på at det er viktig å ta vare på alle mennesker også de vi ikke kjenner så godt. Vi har jobbet en del med vennskap innad i barnehagen, og hvordan barna kan ta vare på hverandre. Vi hørte fortellingen, så den på film, fargela og hørte sangen.

6. februar feiret vi samenes nasjonaldag. Vi formidlet noe av den kunnskapen vi har om det samiske folket, hørte musikk, så på nordlys og lærte litt om reisdyr. Vi laget bidos som er samenes nasjonalrett. Den består av poteter, gulrøtter, løk og reinsdyrskjøtt.

Vi har også kost oss med fortellingen om "Muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsja på hodet hans". De ulike gruppene har jobbet på ulike måter, men med samme tema. I mars blir tema påske, men femåringene har et lite muldvarp prosjekt som de kommer til å fortsette på. Barna har hørt fortellingen, hatt om de ulike dyrene i fortellingen, de har laget muldvarper og bæsj, de har vært på tur og lett etter ulike typer bæsj og fundert på hvem som har lagt dem der, og mye annet gøy.

Vi har hatt karneval og det ble vellykka. Det ble tog med instrumenter, ulike leker, catwalk, underholdning av de voksne, pizzasnurrer og all pynten vi hadde pynta med hadde ungene laga selv. I "Katta i sekken" var det smootie.

Fredagen før vinterferien var vi i barnegudstjeneste i kirka.

I mars vil tema være påske. Vi skal ha påske verksted hele uka og i samlingene er det påskeevangeliet som formidles. Påskeevangeliet dramatiseres av, med og for barna. Knøttene er med på noen av disse samlingene og ellers har de egne samlinger med samme tema. I månedsplanen kan dere se når vi har de ulike samlingene hvis dere ønsker å ta opp tema hjemme:-)

Vi synger:

På Golgata stod det et kors

En liten kylling i egget lå

Se kongen kommer

og andre vår/påskesanger

12. mars skal alle på påsketur hjem til Wenche. Her skal vi ha ulike leker, de som vil får prøve en runde på ski, vi snakker om hva som er lurt å ha med seg når en skal på påsketur og spiser pølser, kvikklunsj og appelsin.

19. mars håper vi at påskehøna eller påskeharen har tid til å komme innom med rebusløp til oss.

20. mars inviterer vi barn, foreldre, søsken og besteforeldre på en deilig frokost. Vi har servering mellom klokka 7.30 og 9.30 kom  når det passer.

Husk at 2 april er det planleggingsdag og barnehagen er stengt. Vi åpner igjen 3.april.

I løpet av februar har vi hatt intervjuer i barnehagen og har nå ansatt en assistent i  60% stilling. Hun heter Elisabeth S. Utbjoa og er ei supersprek dame på snart 60 år. Vi storgleder oss til hun er på plass etter påske.