Artikkel
Tjensvollveien 44 4021 Stavanger
Redaktør: Wenche Kristiansen, Wenche N. Sørensen
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Calendar
Title and navigation
<<<april 2024><<
april 2024
mtotfls
01020304050607
29300102030405
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Oktober 2023

Vi fortsetter høsten over i oktober. Vi har hatt mange relativt varme, men våte dager i september, så nå ønsker vi oss noen kalde, men solrike dager i oktober.

Nå som det blir kaldere ønsker vi at dere har votter, vanter, luer og ull eller annet godt og varmt  liggende i korgen til barna. Selv om det ikke er så veldig kaldt ute, blir barn kalde når vi er lenge ute.

Vi startet måneden med bibelfortellingen La de små barna komme til meg, hvor vi la vekt på barnas plass i Jesus og Guds hjerte. Vi hadde samlinger med fortelling, konkreter og sang. Fredag 22 september var vi i Tjensvoll kirke med Venneklubben og tema var Jesus stiller stormen. Vi har valgt å bare gå med de største barna nå i starten så ser vi hvordan vi gjør det utover i året.

Videre i september har vi hatt brannvern som tema og dette har gitt mye ny kunnskap og utrolig mye god lek både inne og ute. Inne laget vi en lekestasjon med alle utrykningskjøretøy, utkledning og annet utstyr. Ute har vi hatt ulike aktiviteter og barna har fått en "brannslange", som de har slukket mange branner med. Bjørnis hilser og takke for den gode mottakelsen han har fått hjemme hos barna. Brannsikkerheten er godt i varetatt i alle hjem.

Venneklubben er i gang med turene og de har vært en tur til Mostun der tema var insekter. Vi skal etter hvert komme i gang med turene til Knøttene, vi har en liten kabal og legge der siden denne gruppen er så stor og vi bare har to voksne som kan være med på turene. Vi tenker vi har funnet en god løsning ved å ta i bruk en stor vogn som vi har hatt stående en stund:-). Turene vil være korte og ikke gå i traffikkert område.

Oktober

Joli som skulle har praksis hos oss ble sykemeldt, men er nå frisk og kommer denne uka (uke 40).

Vi starter oktober med bibelfortellingen "Den lamme mannen", Jesus gjerninger på jorda. De 27. oktober går Venneklubben i kirka.

Etter høstferien skal vi i gang med fortellingen om "Geitekillingen som kunne telle til ti", vi skal bruke denne fortellingen i alle gruppene for å inspirere til felles lek, soialisering, språkutvikling, lek glede og humor. Vi lager en lekestasjon, leser/forteller historien, leker den både inne og ute, bruker mye telling, og blir kjent med de ulike dyrene i fortellingen.

I slutten av måneden er det tur til Mostun hvor tema er Flaggermus.

Eline og Hanna har nå hatt sitt årlige dykk og er klare for svømming med barna. Vi satser på å komme i gang med badingen etter høstferien.

Vi ønsker alle en fin oktober måned!