Publisert: 16. februar 2024 | Sist endret: aldri | Forfatter: Veronica B Pedersen

Gøy med den kramme snøen

Dette er en snørik vinter! Vi har fått masse snø, og det har vært godt og kaldt. Men, endelig kom det litt plussgrader, og snøen ble kjempe-kram. Vi har hatt to dager på Bragdøya hvor vi har lekt og lekt og lekt med snøen. Det var utrolig stas å endelig klare å lage egne snøballer, og tenk hvor store vi fikk de. De fikk brukt kreativiteten sin og samarbeidet godt.

Rammeplanen skriver om fagområdet kunst, kultur og kreativitet: Opplevelser med kunst og kultur i barnehagen kan legge grunnlag for tilhørighet, deltakelse og eget skapende arbeid. I barnehagen skal barna få estetiske erfaringer med kunst og kultur i ulike former og organisert på måter som gir barna anledning til utforsking, fordypning og progresjon. Barna skal støttes i å være aktive og skape egne kunstneriske og kulturelle uttrykk. Barnehagen skal legge til rette for samhørighet og kreativitet ved å bidra til at barna får være sammen om å oppleve og skape kunstneriske og kulturelle uttrykk." (Rammeplanen for barnehagen 2017)