Ny i barnehagen

Slik vil vi motta barnet ditt i barnehagen vår:

Alle barn får tildelt en primærkontakt, som sørger for tett oppfølging av barn og foreldre. I løpet av de første ukene får alle foreldrene tilbud om en oppstartsamtale hvor vi snakker om barnet, familien, spesielle hensyn (f. eks allergier), soving etc. Barn er ulike og barnets beste er vårt hovedfokus. Derfor har vi stor fleksibilitet i forhold til antall tilvenningsdager. God dialog med foresatte er viktig for å skape gjensidig trygghet og tillit mellom barn, foresatte og personalet.

Småbarnsavdeling:

• Nye barn får tilbud om besøksdager i mai og juni for å bli kjent med barnehagen og personalet.
• Alle foreldre får tilbud om oppstarts samtale.
• Barn/foresatte får i løpet av mai/juni brev som inneholder informasjon om avdelingen.
• Dato og tidspunkt for oppstart, rutiner og plan over de første dagene i barnehagen.

Stor avdeling:

• Besøksdag for å bli kjent med barn og personalet i juni.
• Foreldre får et velkomstbrev/ mail med praktisk informasjon om barnehagen i juni
• Alle foreldre får tilbud om oppstarts samtale