Publisert: 06. september 2023 | Sist endret: 06. september 2023 | Forfatter: Gitte Syvertsen

Vi anbefaler ICDP (foreldreveiledningskurs) for alle foreldre

Velkommen til foreldreveiledning

ICDP (International Child Development Program) er et veiledningsprogram som passer for både de som vil lære mer om seg selv som forelder, barnet sitt og hvordan man gjensidig påvirker hverandre.  Veiledningen passer for alle som er foreldre/omsorgsgivere.

Samspill og tilknytning er gode hjelpere til å beskytte oss mot vansker senere i livet, og kan styrke oss når ting er vanskelige. Vi vil favne over temaer som er viktige for å yte god omsorg for barn i alle aldre.

I veiledningen danner man en foreldregruppe, hvor man kan dele erfaringer og opplevelser, hvor veilederne bidrar aktivt med. Erfaringsmessig er ICDP et veiledningsprogram som både styrker foreldrekompetansen, styrker samspillet mellom foreldre/barnet, samt bidrar til økt trivsel for barnet.
Veiledningen er både forebyggende, men også hjelpende når man opplever vansker med barna i de ulike utviklingsfaser.
Foreldre er de viktigste støttespillerne for barna – og vi ønsker flest mulig i vår foreldregruppe. Foreldreveiledningen er gratis.
Veiledning gis av 2 helsesykepleiere, som begge har god kjennskap til barn og unge, og hvilke utfordringer man kan møte på i samspill med barna sine.

● Oppstart: 13 september
● Kurset går hver onsdag over 6 samlinger (ikke i høstferien)
● Sted: helsestasjonen, familiens hus Vågsbygd
● Tidspunkt: kl 14 .00 – 15.30