Publisert: 23. august 2023 | Sist endret: 28. august 2023 | Forfatter: Gitte Syvertsen

Barnehagesvømming høsten 2023

Fra uke 36 skal førskolebarna delta, hver torsdag, på et 8 ukers kurs i vanntilvenning og barnehagesvømming i Aquarama.

Vanntilvenning og svømmeopplæring i barnehagealder har som mål først og fremst å gjøre barn trygge i vann og at barna skal oppleve varig glede gjennom lek og aktivitet i vann.

For å lære å svømme må barn ha en viss modenhet både når det gjelder koordinering og fysikk. Ikke alle er klar for å lære seg å svømme så tidlig, men trening for å bli trygg i vann gir trygghet hvis en ulykke skulle inntreffe. Vanntilvenning er derfor viktig for barnehagebarn. På slutten av kurset vil alle barna få diplom.

Mer informasjon kommer når det nærmer seg. Vi gleder oss stort!