Publisert: 14. mars 2024 | Sist endret: aldri | Forfatter: Kristin F. Haugland

Barnehagedagen 2024

12 mars var den nasjonale barnehagedagen, i år med tema «stedet mitt».

Markeringen skal bidra til å synliggjøre hvordan barnehagen og ansatte jobber for å gi barn kunnskap om og erfaring med kulturarven i sitt nærmiljø.
I Finsland Barnehage så har de to store avdelingene, Elgen og Hjorten, jobbet med et stort kart med oversikt over den fine bygda vår. Vi har funnet bilder av ulike steder, bygg og virksomheter som er viktige for bygda - og ikke minst så har vi limt på bilde av barnas hus! Barna har også hjulpet med å pynte kartet, de har tegnet landskap og dyr.

Når kartet var ferdig så limte vi det fast på gulvet, og barna har elsket å leke der! De bruker småbilene også kjører de på besøk til hverandres hus, de kjører til Livvannet for å bade, de reiser en tur til Hallen for å gå på barnetrim og de går inn i skogen for å lete etter elger!