Gosen barnehage Gosenlund 14 4041 Hafrsfjord Telefon: 51913267 Send oss e-post
Haugtussa barnehage Åroliljastien 2 4021 Stavanger Telefon: 51913315 Send oss e-post
Havhesten barnehage Professor Olav Hanssensvei 12 4021 Stavanger Telefon: 51913612 Send oss e-post
Krabat barnehage Kjell Arholms gate 26 Stavanger Telefon: 51913612 Send oss e-post
Madlavoll barnehage Professor Olav Hanssensvei 4021 Stavanger Telefon: 51912633 Send oss e-post
Redaktør: Margareth Olsen
Logg inn
Barnehagekonsert "Reisen til julestjernen"⭐

Historien om Sonja har trollbundet barn og voksne i mange generasjoner, helt siden den ble satt opp første gang julen 1924.

Onsdag 21. desember, kl 12:30 skal Engen og Reiret på konserten «Reisen til julestjernen» med symfoniorkesteret i Stavanger konserthus. Vi gleder oss så mye!

Her er litt om konserten hentet fra Stavanger symfoniorkester sin hjemmeside:

"Lille prinsesse Gulltopp forsvinner en julaften hun er ute i skogen for å lete etter Julestjernen. Det blir stor sorg og oppstandelse på slottet. Dronningen dør, og kongen forbanner Julestjernen. En dag dukker den snille Sonja opp. Hun ønsker å finne Julestjernen for kongen, for da kan han ønske seg prinsesse Gulltopp tilbake. Den onde greven og heksa gjør alt de kan for å hindre Sonja i å finne stjernen. Hvis kongen dør barnløs, vil nemlig greven arve tronen.
I ord og toner med skuespiller Silje Salomonsen skal vi gi deg den velkjente historien om Sonja, og hennes søken etter Julestjernen.
Vi får også presentert musikalske utdrag fra fjorårets adventkalender på NRK. Kristiania Magiske Tivoli Theater er et storslått juleeventyr om fattiggutten Luca fra Vika, som blir kjent med alt det magiske og forunderlige i Oslos gamle teater i 1909. Stavanger Symfoniorkester spilte inn musikken til adventskalenderen høsten 2021."