Calendar
29300102030405
For ansatte
Logg inn
Velkommen til nytt barnehageår.

Vi ønsker alle velkommen til et nytt barnehageår ved Sunde/Kvernevik-barnehagene. Vi gleder oss til å se igjen de som allerede går her og ser frem til å bli kjent med nye barn og foreldre.

Oppstart og nytt barnehageår er en tid for å skape trygghet for alle nye barn, bli kjent, bygge relasjoner og få nye vennskap. Vi tilrettelegger for at alle barn skal finne sin plass i felleskapet i barnehagen og trygg tilknytning står i fokus. Nye grupper skal dannes, relasjoner etableres og videreutvikles - det er en spennende, krevende og kjekk tid.

Vi står i en annerledes og spesiell tid også nå etter sommerferien med fortsatt smitte i samfunnet og vi gjør vårt aller beste for å ivareta alle barn og voksnes trygghet og sikkerhet i barnehagen. Samfunnet er på gult smittenivå og for barnehagene innebærer dette følgende:

Gult nivå:

1.Ingen syke skal møte i barnehagen

2. God hygiene, god håndhygiene og forsterket renhold

3 Kontaktreduserende tiltak:

Unngå fysisk kontakt mellom voksne (håndhilsning og klemming)

Hele avdelinger regnes som en kohort*

Faste ansatte per kohort*

Unngå trengsel og store samlinger

Tilstrebe avstand mellom ulike kohorter*

Dele inn uteområder for å holde avstand mellom kohorter*

• Ved gult smittenivå har vi ordinære åpningstider i alle våre bygg.
  • Vi ber om at barna er kledd for utelek/tur hver dag da avdelingene/barna er mest mulig ute i løpet av dagen.
  • Alle barn har med matpakker til alle måltider.

Mer informasjon og retningslinjer om smittevern finner dere her:

Vi ser frem til en god oppstart for alle og gleder oss til videre samarbeid