Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Måltider på Bjørnehiet

Her kommer litt informasjon om måltidene på Bjørnehiet

Hei alle sammen.

Nå serverer vi alle måltider i barnehagen og flere har lurt på hvordan vi gjør det og hva vi serverer.

Frokost 0815-0845:
Mandag - onsdag serverer vi havregrøt med honning, epler og rosiner. De som ikke vil ha dette får skiver eller knekkebrød.
Torsdag - fredag serverer vi brødmat med variert pålegg, havregryn eller müsli.

Lunsj 1100:
Torsdager serverer vi varmmat (kylling, fisk, kjøtt) eller vi baker. Vi oppfordrer alle barna til å smake på maten.
Resten av uken er det brødmat med variert pålegg og grønnsaker. Vi oppfordrer barna til å teste ut variert pålegg.

Frukt 1400:
Vi serverer knekkebrød og variert frukt etter barnas ønske.

Målet er å gi gode og varierte smaksopplevelser for barna. Vi tenker næring, energi og at det skal være sundt og variert. Maten skal gi barna overskudd og energi til å leke og utfolde seg gjennom hele dagen i barnehagen.
Måltidet skal være en positiv opplevelse for barna. De er med på å bestemme og tilberede maten.