Sandvigå 7 4007 Stavanger
01020304050607
29300102030405
Digitalt årsmøte 31.01.2022 klokken 20:00-21:30

Invitasjon til Stavangerbarnehagenes foreldreforening sitt årsmøte.

Fordi du har barn i barnehagen er du invitert inn i vårt årsmøte og som det står i våre vedtekter;
3.3 Alle foreldre med barn i Stavangerbarnehagene inviteres til Årsmøtet gjennom innkalling til FAU-leder. Hver barnehage har en stemme på årsmøtet.

Det betyr at denne invitasjonen har gått ut til alle FAU og SU ledere i alle Stavangers barnehager. Vi oppfordrer deg som FAU eller SU leder til å henge denne opp i din barnehage, publisere på nettsiden og også gjerne formidle informasjon om vårt årsmøte muntlig til foreldre i barnehagen.

For å opprettholde vårt mandat i "Utvalg for oppvekst og utdanning" er vi avhengig av engasjerte foreldre som ønsker å være med å bidra til en best mulig barnehage hverdag for sitt og andres barn.
Kun gjennom foreldrestemmen vil vi klare og formidle hva dere som foreldre er opptatt av og hva dere mener er viktig i nettopp deres barnehage og på regionalt plan.

Vi ønsker nye styremedlemmer og gjerne at du bor i en av disse kommunedelene; Eiganes/Våland, Madla, Hillevåg, Storhaug, Hundvåg, Finnøy og Rennesøy.

Hva er SBF og hva gjør vi?
Vi er en upolitisk, selvstendig organisasjon som representerer alle foreldre i Stavangers barnehager, både kommunale og private.
Vi har fast plass med tale- og forslagsrett i utvalg for oppvekst og utdanning, der gir vi innspill i barnehagerelaterte saker som behandles politisk.
Vi er en høringsinstans på vegne av foreldre.
Vi skal formidle informasjon og gi rådgivning til foreldre som omhandler ulike temaer i barnehage.
Vi kan gi innspill og samarbeider med barnehagesjef og fagstab om små og store saker, også de som ikke behandles politisk.
Vi arbeider for å øke forståelsen for, og bedre samarbeidet mellom hjem og barnehage.

Agenda for årsmøte er;

• Valg av møteleder
  • Valg av referent
  • Valg av to personer til å undertegne protokollen