Velg avdeling Forside
Avd. Tjensvoll Ole Reiestadsgate 2 4021 Stavanger Telefon: 51913670 Send oss e-post
Avd. Tjensås Hemmestveitbakken 11 4021 Stavanger Telefon: 51913670 Send oss e-post
Avd. Lassamyra Ytre Eiganesvei 21 4022 Stavanger
Avd. Satelitten Jupiterveien 22 4022 Stavanger Telefon: 94033573 Send oss e-post
Redaktør: Anne Oxås
Barnehageplass i Stavanger kommune
Søk barnehageplass
Vedtekter
Søk om redusert betaling

Velkommen til Tjensvoll-barnehagene.

Vi er en kommunal virksomhet i Stavanger kommune, som består av fire barnehager; Lassamyra barnehage, Tjensvoll barnehage, Tjensås barnehage og Satelitten barnehage.

Husk planleggingsdag tirsdag 2/1-2024. Barnehagen er stengt denne dagen.

Årets brukerundersøkelse er nå sendt ut på mail. Vi håper at flest mulig tar seg tid til å svare på undersøkelsen.

I forbindelse med årets brukerundersøkelse, arrangerer Stavangerbarnehagenes foreldreforening (SBF) en konkurranse der de barnehagene som har en svarprosent på over 75%, er med i trekningen om et besøk av brannbamsen Bjørnis. Ved å svare på undersøkelsen får dere både mulighet til å uttrykke deres mening om hva som fungerer bra og hvilke forbedringsmuligheter vi har, samt du er med og bidrar til at vår barnehage kan vinne et besøk av Bjørnis.

Fredag 17.november har vi planleggingsdag i barnehagen.

Barnehagen vil da være stengt.

Digital kommunikasjon mellom hjem og barnehage i Vigilo

Fra mandag 23. oktober 2023 kan foreldre med barn i Tjensvoll-barnehagene kommunisere med barnehagen gjennom Vigilo.

Tidligere har kommunikasjon gått i ulike kanaler, blant annet post i hylla til barnet og e-post. Når vi nå går over til Vigilo sin kommunikasjonsmodul betyr det en tryggere og mer effektiv måte å kommunisere på, både for deg som forelder, men også for de ansatte ved barnehagen.

Du kan lese mer om Vigilo her: https://vigilo.no/

Hva bruker vi Vigilo til?
Vigilo brukes til å dele praktisk informasjon mellom deg og barnehagen. Du skal bruke Vigilo for å sende meldinger til barnehagen, melde fravær, og for å få tilgang til innhold publisert av barnehagen. Barnehagen vil tilsvarende sende meldinger og publisere informasjon til deg i Vigilo.
Sensitive opplysninger skal ikke deles med barnehagen via Vigilo. Eksempler på dette er opplysninger om helse, religion, mobbesaker og personlig økonomi. For slike henvendelser tar du direkte kontakt med barnehagen.

Hvordan komme i gang?

Du kan logge inn i Vigilo foreldreportal i nettleser på PC eller nettbrett. Du kan også laste ned Vigilo app gratis på smarttelefon eller nettbrett fra AppStore og Google Play. I appen får du tilgang til å se nyheter, sende meldinger og melde fravær. I webportalen får du i tillegg tilgang til påmeldinger og søknader.

Hvem har tilgang?

Foreldre med foreldrerett i Folkeregisteret kan se egne barn i Vigilo. Fosterforeldre blir også gitt tilgang. Du kan sjekke opplysningene dine i folkeregisteret her.
Foreldres mobilnummer og epost hentes fra Kontakt- og reservasjonsregisteret (KRR). Du kan kontrollere og endre opplysningene dine her: Oppdater kontaktinformasjon | Norge.no

Hvor finner jeg mer informasjon?

For mer informasjon om hvordan du kan bruke Vigilo for å kommunisere med barnehagen og for å lese om hvordan kommunen behandler personopplysninger, se informasjon på Stavanger kommunes nettsider.

Ta kontakt med personalet dersom du har spørsmål!