Postadresse Madla barnehagene, Postboks 355, Forus 4068 STAVANGER Telefon: 95056602 Send oss e-post
Bråde barnehage Storåkerveien 10 4046 Harfsfjord Telefon: 51913180 Send oss e-post
Molkeholen barnehage Madlamarkveien 4 4042 Harfsfjord Telefon: 51 50 73 83 Send oss e-post
Sandal barnehage Fasanveien 19 4042 Hafrsfjord Telefon: 51912340 Send oss e-post
Slåtthaug barnehage Havrestien 12 4042 Hafrsfjord Telefon: 51 91 33 40 Send oss e-post
Hafrsfjord åpen barnehage Regimentsveien 30 4045 Hafrsfjord Telefon: 95 80 28 82. Send oss e-post
Smiodden åpen barnehage Storlomveien 11 4049 Hafrsfjord Telefon: 989 03 426 Send oss e-post
Redaktør: Hilde Fagervik
Andre dokumenter
Foreldreforeningen SBF

Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Samarbeidsutvalgets mandat

I barnehageloven §4 står det "For å sikre samarbeid med barnas hjem, skal hver barnehage ha et foreldreråd og et samarbeidsutvalg".

Foreldreråd består av foresatte til alle barna i barnehagen.

Foreldrerådet skal velge hvem som blir foreldrerådets representant i samarbeidsutvalgets som skal sikre at deres fellesinteresser blir ivaretatt og bidra til at samarbeidet skaper et godt barnehagemiljø.

Samarbeidsutvalget

De valgte representantene fra foreldrerådet samarbeider med de ansatte i barnehagen, slik at hver gruppe blir presentert. Barnehagens eier kan delta etter eget ønske. men ikke med flere representanter enn de øvrige grupper.

I tillegg har barnehagens styrer møte og talerett, men ikke stemmerett.

Samarbeidsutvalget sitt mandat

Samarbeidsutvalget skal først og fremst ivareta samarbeidet mellom barnehagen og foreldrene, og er i følge forskriftene til barnehageloven et rådgivende, kontakt skapende og samordnede organ for partene, som på ulike måter har et ansvar for barnehagens drift og innhold.

Kontakt skapende: Dugnader, temakvelder og ulike markeringer

Drift: Være med å drøfte barnehagens ideelle grunnlag og arbeide for å fremme kontakt mellom barnehagen og lokalsamfunnet. SU er også med på å fastsette årsplan for den pedagogiske virksomhet.

FAU leder: Ingvils Aspøy (Spurv) ingvildaspoy@gmail.com
SU medlemmer: Benedicte Madland (Fasan) og Martha Rettedal (Svane)
Medlemmer i FAU
Ingvils Aspøy (Spurv) - Leder mail: ingvildaspoy@gmail.com