Kvaleberg barnehage Flintegata 2A 4016 Stavanger Telefon: 51 50 70 57 Send oss e-post
Sandvikveien barnehage Sandvikveien 13 4016 Stavanger Telefon: 51 50 70 57 Send oss e-post
Redaktør: Monica Kapstad Ranck
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
For ansatte
Logg inn
Desember på Tusenbein

Denne måneden handler det aller mest om juleforberedelser og kos her hos oss!  Vi vil bl.a. snakke om juletradisjoner i samlingsstundene, og vi vil snakke litt om hvorfor vi feirer jul. I løpet av måneden vil vi gjennomføre mange tradisjonsrike aktiviteter:

- Daglig adventssamling og pepperkake-kalender
- Vi synger julesanger og spiller julemusikk på avdelingen
- Nissefest i barnehagen (samme dag som FAU’s nissefest)
- Juletregang
- Lucia markering
- Bake lussekatter – og pepperkaker
- «Julekino» på avdelingen (vi snurrer 'julefilm' og serverer popkorn m.m....)

Sist men ikke minst, skal barna få oppleve gleden av å glede andre: det å lage noe i barnehagen som de kan ta med hjem og gi til mamma/pappa/mor/far er noe som barna setter STOR pris på.

Skolestartergruppen får i tillegg være med på både jule-forestilling på Vaulen-SFO og konsert i konserthuset. (Dette er arrangementer som skolestarterne pleier å bli invitert til hvert år, så Måne-barna kan glede seg til å få være med neste år!)

Vi vil også fordype oss i eventyret om pepperkakegutten, som passer bra på denne tiden av året. Vi vil bruke eventyret som utgangspunkt i både samlingsstunder/språkgrupper og andre aktiviteter både nå i desember, og et stykke ut i januar.

Ha en fredelig adventstid!
Mvh de voksne på Tusenbein

PS. En kalender med oversikt over aktivitetene i desember måned blir delt ut i papirformat idag.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Litt fra Rammeplanen

Barnehagen skal bidra til at barna:
- får kjennskap til grunnleggende verdier i kristen og humanistisk arv og tradisjon og blir kjent med religioner og livssyn som er representert i barnehagen
- utvikler interesse og respekt for hverandre og forstår verdien av likheter og ulikheter i et fellesskap.