Kvaleberg barnehage Flintegata 2A 4016 Stavanger Telefon: 51 50 70 57 Send oss e-post
Sandvikveien barnehage Sandvikveien 13 4016 Stavanger Telefon: 51 50 70 57 Send oss e-post
Redaktør: Monica Kapstad Ranck
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
For ansatte
Logg inn
Stavangerbarnehagenes foreldreforening (SBF)

SBF er en interesseorganisasjon for foreldre med barn i barnehage i Stavanger. Vi er ment som et samlingsorgan for alle FAUene og skal være foreldrenes talerør for stadig bedre barnehager - både kommunale, private og andelsbarnehager.

Organisasjonen ble opprettet på tidlig 1990-tallet, med hovedfokus å få barnehageplass til alle.

Vi skal ytre foreldrenes meninger, med fokus på barnas behov og trivsel.

Hva gjør SBF?

• Vi har jevnlig kontakt med barnehageadministrasjon og oppvekstpolitikere.
  • Vi har fast plass i kommunalstyret for oppvekst med tale og forslagsrett (ingen stemmerett). Her kan vi ta opp barnehagesaker enten vi uttrykker vår mening i rådmannens framlegg eller vi kan selv foreslå saker.
  • Vi samarbeider også med Kommunalt Foreldreutvalg (KFU), som er skolenes foreldreutvalg i Stavanger.

I vårt arbeid er vi avhengige av foreldrenes engasjement og innspill!

Har du spørsmål, kan du gjerne ta kontakt med oss på mail sbf@stavanger.kommune.no eller telefon 51 50 88 28)Link til hjemmesiden finner du her