Besøksadresse Haugesundsgate 27 4014 Stavanger Telefon: 51 50 88 10 Send oss e-post
Postadresse Postboks 8069 Forus 4068 Stavanger
Rektor: Harald Nedrelid
Johannes læringssenter barnehage
Se film her!
Barnehagen – den første og viktigste inkluderingsarenaen

I rapporten Barnehage, en arena for barn og foreldres integrering i Norden, oppsummeres kunnskap om barnehagen som den første og viktigste inkluderingsarenaen for barn og familier som ankommer til Norden.

Trykk på Les mer (under) for mer informasjon og tilgang til rapporten.

I rapporten Barnehage, en arena for barn og foreldres integrering i Norden:(nordicwelfare.org), oppsummeres kunnskap om barnehagen som den første og viktigste inkluderingsarenaen for barn og familier som ankommer til Norden.

Barnehagen har utviklet seg til å bli den viktigste arenaen for alle barns utvikling, sosiale kompetanse og språkstimulering. I rapporten er det mange eksempler på god praksis fra Nordens land, deriblant fra Stavanger og Innføringsbarnehagen ved Johannes læringssenter (s. 48).

Satsingen Stavangerbarnehagen omtales også i rapporten. Her også en kortere nyhetssak om rapporten fra Nordens velferdssenter sin hjemmeside med fokus fra Stavanger og Innføringsbarnehagen: Förskolan – den första och viktigaste inkluderingsarenan | NVC (nordicwelfare.org)