Velg avdeling Administrasjonen
Hovedadresse Besøksadresse: Boremarkveien 2, 4032 Stavanger Postadresse: Postboks 355, 4067 Stavanger Telefon: 51913700 Send oss e-post
Styrers stedfortreder Bjørghild A Hamre 51913040 / 92298735 Send oss e-post
Virksomhetsleder Erlend Norheim 51913039 / 404 74 591 Send oss e-post
Åpningstider i Jåttå barnehage Hverdager fra kl. 07.30 - 16.30 Stengt alle helligdager

Indiaforeningen takker alle i Jåttå barnehage for støtten til dem på årets FN-dag:

Kjære alle i Jåttå barnehage
Indiaforeningen ønsker med dette å takke for at dere også i år har støttet oss i forbindelse med FN-dagen.
Vi er veldig takknemlige for alt arbeidet dere har lagt ned for å få til denne innsamlingen i deres barnehage.
Innsamlede penger vil støtte barn i India med skole, mat, medisiner og mer. Pengene vil også hjelpe unge jenter med høyere utdanning.
Deres barnehage har samlet inn kr 10 984.
Vi mottar alle bidrag på Vipps, og en stor andel av overføringene er ikke merket med barnehagens navn (40 %). Dette betyr at bidraget fra deres barnehage kan være enda større.
At deres barnehage velger å være fadder forandrer noens liv.
En stor takk til alle ansatte, foreldre og barn som har fått til dette flotte arbeidet ❤️

Klikk i margen til høyre under FAU for å lese referatet fra FAU-møte i november.

Takk for at omkring 70 stk av dere kom og gjorde barnehagen vår enda litt bedre😊 Går rykter om at dette er deltaker rekord…

Det ble vasket på avdelingene og sopp, lukt og kjørt jord på uteområde.

Takk også til dere som har fikset spill, bøker og leker.

Takknemlig hilsen fra alle oss i Jåttå universitetsbarnehage

Jåttå universitetsbarnehage med sine ca 70 ansatte har et øyeblikkelig behov for ringevikarer.

Torsdag 19.01
Vege bolognese

Mandag 23.01
Fiskekaker, potet, mini gulrot

Torsdag 26.01
Lys lapskaus, flatbrød

Mandag 30.01
Ovnsbakt laks, poteter, agurksalat

Torsdag 02.02
Mexican tomatsuppe m. tilbehør

Mandag 06.02
Grove fiskeburger

Torsdag 09.02
Makaroniform m.salat
Allergi : gluten, melk, selleri

Mandag 13.02
Grønnsaks pai

Torsdag 16.02
Fisketaco
Allergi : gluten, melk

DET KAN BLI FORANDRINGER OM DET KOMMER PROBLEMER MED TRANSPORTEN.

Havregrøt oppskrift
4 l  vann
2 l lettmelk
2 kg lettkokte havregryn
2 ss vaniljesukker
1 ss salt
Bland vann, melk, havregryn, krydder i en langpanne, rør. Sett i oven (130 grader, varmluft) i ca.25-30 min. Server med frukttopping

Vi er rammet av flere tilfeller med diare og oppkast i barnehagen for tiden. Bakteriene skiller ikke på liten eller stor, så her har vi syke både blant barn og personal.

Anbefalingene fra FHI er at;

Man bør vente 48 timer etter at barnet ikke lenger har diaré og/eller oppkast før det kan gå tilbake til i barnehagen.

Smitterisikoen er størst mens man har symptomer med oppkast og/eller diaré, og barn bør holdes hjemme i denne perioden.

Vi ber dere derfor om å følge rådene fra FHI om å holde barna hjemme 48 timer etter siste tilfelle av oppkast eller diare.

Takk for at så mange av dere deltok i foreldreundersøkelsen!

Dere bidrog til kjempegod svarprosent på 82,5! nesten 20% over gjenomsnitlig svarprosent i barnehagene i Stavanger.

Under ser dere resultatene- de skal vi bruke til å vedlikeholde og forbedre barnehagetilbudet i Jåttå universitetsbarnehage.

Maksprisen for en barnehageplass er fra 1. januar 2023 endret til kr 3000 per måned
Faktura som er gått ut for januar 2023 har gammel pris, kr. 3050. For mye betalt i januar vil bli rettet opp på faktura for februar 2023

Foresatte som har fått innvilget lavere pris beholder vedtaket ut barnehageåret.

Det vil være flere enn tidligere som kan få innvilget gratis kjernetid, husstander med samlet årsinntekt under kr 630 237 har rett til gratis kjernetid i barnehage i Stavanger kommune.
Foreldre som har søkt om gratis kjernetid og fått avslag, men som nå kvalifiserer, vil få nytt vedtak.
Se Stavanger kommunes nettside for mer informasjon om hvem som kan få lavere pris:
Pris og betaling for barnehageplass | Stavanger kommune

Mandag 03.10.2022
Vege pasta bolognese
Allergi : gluten, tomat

Torsdag 6.10.2022
Chilli sin carne med ris
Allergi : tomat, melk

Mandag 10.10.2022
Sprøstekt sei, poteter, mini gulrot
Allergi : melk, gluten

Torsdag 13.10.2022
Blomkålkarri med ris

Mandag 17.10.2022
Hjemmelaget fiskekaker, potetmos, erter
Allergi : gluten, melk,

Torsdag 20.10.2022
Vegetar lasagne

Mandag 24.10.2022
Meksikansk tomatsuppe

Torsdag 27.10.2022
Indisk linsegryte m.ris
Smoothie : jordbær, banan, mango

Mandag 31.10.2022
Lys lapskaus m. flatbrød
Allergi : gluten

Meny kan variere etter varene tilgjengelige

Vi vil gjøre oppmerksom på at foreldrebetalingen for en heltids barnehageplass øker fra 1. januar 2022, til kroner 3.315,- per måned.
På fakturaen som kommer i februar er det gjort korrigeringer for økt foreldrebetaling i januar måned.
Ekstra betaling for mat og andre aktiviteter kommer i tillegg slik som før.
Fra og med 1. august 2022 reduseres prisen for en heltidsplass til kroner 3.050,- pr måned.
Du betaler elleve måneder i året, august er betalingsfri.