Hovedadresse Besøksadresse: Boremarkveien 2, 4032 Stavanger Postadresse: Postboks 355, 4067 Stavanger Telefon: 51913700 Send oss e-post
Styrers stedfortreder Bjørghild A Hamre 51913040 / 92298735 Send oss e-post
Virksomhetsleder Erlend Norheim 51913039 / 404 74 591 Send oss e-post
Åpningstider i Jåttå barnehage Hverdager fra kl. 07.30 - 16.30 Stengt alle helligdager
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Smittevern og hva dere foreldre kan bidra med

Som dere vet er det økt smitte i Stavanger og vi i Jåttå holder på å gjennomgå våre rutiner og beredskapsplan.
Vi håper at dere foreldre sammen med oss kan bidra med økt smittevern frem til jul.
Dersom noe skjer som angår deres barn blir dere kontaktet direkte. Vi følger da opp i tett dialog med Smittevernsavdelingen i Stavanger kommune.

Revisjon av beredskapsplanen omhandler gjennomgang og kvalitetsikring av følgende områder:
1. Rutiner for hvis et barn/ansatt blir smittet og en eller flere avdelinger må i karantene
2. Prosedyre for overgangen fra gult til rødt nivå på kort varsel.
3. Smittesporing og nærkontakter hos de ansatte
4. Internkontroll

Vi trenger at dere hjelper oss gjennom:

• å sikre at alle barna har vasket hender/spritet seg når de kommer inn i barnehagen
  • å holde barna hjemme ved nyoppståtte symptomer slik at barn ikke smitter de ansatte med forkjølelse.
  • at dere holder avstand - helst 2 meter til alle
  • å gjennomføre garderobereglene - ikke mer enn to foreldre på hver avdelingsplass
  • å ikke gå inn på avdelingene
  • å bruk riktig inngang
  • å gir oss beskjed dersom det er tomt for antibac (noen har gjentatte ganger fjernet antibac flere ganger ved portene)

Det ville være til stor hjelp for oss om dere følger opp dette. Personalet kan ikke komme på jobb når de har nyoppståtte symptomer, og det er mange barn som er forkjølet. Det er vanskelig å få tak i nok kjente vikarer, så da bruker vi PVS (vikarbyrå). Dette er en krevende tid for mange - noen har det vanskligere enn andre. Ta kontakt med ped.leder eller oss i admnistrasjonen dersom dere trenger det. Sammen skal vi få det til.