Hovedadresse Besøksadresse: Boremarkveien 2, 4032 Stavanger Postadresse: Postboks 355, 4067 Stavanger Telefon: 51913700 Send oss e-post
Styrers stedfortreder Bjørghild A Hamre 51913040 / 92298735 Send oss e-post
Virksomhetsleder Erlend Norheim 51913039 / 404 74 591 Send oss e-post
Åpningstider i Jåttå barnehage Hverdager fra kl. 07.30 - 16.30 Stengt alle helligdager
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Jåttå barnehage er universitetsbarnehage

Vi er kommet godt i gang med arbeidet med Universitetsbarnehagesatsingen. Målet er å styrke barnehagelærerutdanning og samtidig heve kompetansen hos de ansatte i barnehagen.

Denne høsten starter 6 av barnehagelærerne med videreutdanning i veiledning, mange avdelinger er med i et forsknings- og utviklings arbeid (FoU) i samarbeid med faglærere på UiS, mange har studenter fra barnehagelærerutdanningen og assistenter og barne- og ungdomsarbeidere skal få kursing. VI er så heldige å ha fått avsatt midler til arbeidet både av Stavanger kommune og av UiS.

Målet internt i barnehagen er kompetanseheving for personalet gjennom et partnerskap med UiS. Vi skal arbeide enda mer profesjonelt og forskningsbasert. Vi tror at kvaliteten på tilbudet til barna vil økes ytterligere gjennom dette arbeidet, selv om de pedagogiske lederne på avdelingen deltar på planleggingsmøter og evalueringer sammen med virksomhetsleder, avdelingsledere andre barnehagelærere og UiS.

For mer informasjon er det opprettet en egen side på UiS hvor det legges ut informasjon om arbeidet etter hvert.