Postadresse Postboks 355 Forus 4067 Stavanger Telefon: 95011708 Send oss e-post
Avdeling Auglend - avdelingsleder Haugåsstubben 1 D 4016 Stavanger Telefon: 908 29 683
Avdeling Hillevåg - avdelingsleder Gerd-Ragna Bloch Thorsens gate 17-19 4016 Stavanger Telefon: 930 51 965
Redaktør: Hanne Rosså Lindanger
Det er 1 dokumenter i arkivet.

Velkommen til Auglend-barnehagene!

Auglend-barnehagene består av Auglend og Hillevåg barnehager. Vi er lokalisert på ulike adresser. Auglend barnehage i Haugåsstubben og Hillevåg barnehage i Gerd-Ragna Bloch Thorsens gate.

Totalt har vi 230 barn og 70 ansatte fordelt på 10 avdelinger i Auglend og 8 avdelinger i Hillevåg.

Her kan du lese om hva som pågår i barnehagene våre, lese nyheter og finne informasjon som er nyttig for deg som foresatt eller annen interessert leser.

Du finner informasjon fra din avdeling i menyen til høyre. All annen informasjon finner du i venstremenyen.

Husk å abonnère på nyheter ved å klikke "Abonnèr på nyheter" i høyremenyen. Da holder du deg oppdatert.

Etter 15 år som virksomhetsleder for Auglend barnehage og i tillegg Hillevåg barnehage de 3 siste år, sier jeg takk for meg for å starte i ny jobb som virksomhetsleder i Stokka barnehagene fra 1. februar.

Hanne Rosså Lindanger overtar som virksomhetsleder for Auglend- og Åsen barnehagene fra 1. februar.

Husk å søke om moderasjon på foreldrebetalingen for kommende barnehageår.

Om du har hatt moderasjon tidligere må du likevel søke på nytt.

Familier som samlet tjente mindre enn 630 237 kroner i fjor har rett på å betale mindre for barnehagetilbudet.
Dersom søknaden om redusert pris blir godkjent gjelder det for ett barnehageår av gangen.

Du må derfor søke på nytt hvert barnehageår.  Benytt vedlagt lenke for å søke om reduksjon.

Pris og betaling for barnehageplass | Stavanger kommune

Dersom du får innvilget redusert pris, gis det fra måneden etter du har sendt søknaden og den vil ikke ha tilbakevirkende kraft.

Søskenmoderasjon gis automatisk dersom barna står registrert med samme regningsmottaker - kan være lurt å sjekke.

Et innholdsrikt år nærmer seg slutten. Vi vil takke dere for et godt samarbeid dette året, og ønsker dere alle en fin julefeiring og alt godt for det nye året.

Benytter også anledningen til å minne om planleggingsdagen 2.januar 2024. Vi holder stengt den dagen.

God jul & godt nytt år!
Hilsen personalet i Auglend-barnehagene.

Fra mandag 27. november 2023 kan foreldre med barn i Auglend-barnehagene kommunisere med barnehagen gjennom Vigilo.

Tidligere har kommunikasjon gått i ulike kanaler, blant annet post i hylla til barnet og e-post. Når vi nå går over til Vigilo sin kommunikasjonsmodul betyr det en tryggere og mer effektiv måte å kommunisere på, både for deg som forelder, men også for de ansatte ved barnehagen.

Du kan lese mer om Vigilo her: https://vigilo.no/

Hva bruker vi Vigilo til?
Vigilo brukes til å dele praktisk informasjon mellom deg og barnehagen. Du skal bruke Vigilo for å sende meldinger til barnehagen, melde fravær, og for å få tilgang til innhold publisert av barnehagen. Barnehagen vil tilsvarende sende meldinger og publisere informasjon til deg i Vigilo.

Sensitive opplysninger skal ikke deles med barnehagen via Vigilo. Eksempler på dette er opplysninger om helse, religion, mobbesaker og personlig økonomi. For slike henvendelser tar du direkte kontakt med barnehagen.

Hvordan komme i gang?
Du kan logge inn i Vigilo foreldreportal i nettleser på PC eller nettbrett. Du kan også laste ned Vigilo app gratis på smarttelefon eller nettbrett fra AppStore og Google Play. I appen får du tilgang til å se nyheter, sende meldinger og melde fravær. I webportalen får du i tillegg tilgang til påmeldinger og søknader.

Hvem har tilgang?
Foreldre med foreldrerett i Folkeregisteret kan se egne barn i Vigilo. Fosterforeldre blir også gitt tilgang.Du kan sjekke opplysningene dine i folkeregisteret her

Foreldres mobilnummer og epost hentes fra Kontakt- og reservasjonsregisteret (KRR). Du kan kontrollere og endre opplysningene dine her: Oppdater kontaktinformasjonen

Hvor finner jeg mer informasjon?
For mer informasjon om hvordan du kan bruke Vigilo for å kommunisere med barnehagen og for å lese om hvordan kommunen behandler personopplysninger, se informasjon på Stavanger kommunes nettsider

Demningene på Vannassen skal rehabiliteres, og i den forbindelse vil store deler av området rundt Vannassen bli stengt av med anleggsgjerder. Det blir satt opp anleggsgjerder i neste uke, som vil stenge av store deler av turområdet. Det vil derfor ikke være mulig å gå rundt Vannassen på turveier i starten av anleggsarbeidene – før en får etablert de nye stiene. Det blir satt opp skilt med alternative ruter, når turveiene blir stengt av anleggsgjerdene.

Det står mer informasjon om prosjektet på følgende link:

Barn som går i barnehage, blir utsatt for ulike typer smitte. Vanligvis avgjør barnets allmenntilstand om det bør være hjemme fra barnehagen i en periode. Her kan du lese mer om hva FHI skriver om smittevern i barnehage.

Velkommen til alle nye og godt å se alle igjen etter sommerferien.

Virksomhetsleder har utviklingspermisjon 1.9-31.12. Fungerende virksomhetsleder i samme periode er Hanne Rosså Lindanger som er virksomhetsleder i Åsen-barnehagene.

Konstitueringsmøte for FAU og SU er satt til tirsdag 12. september kl 18-20 på personalrom, 1 etg i Auglend barnehage