Avdeling Auglend - avdelingsleder Haugåsstubben 1 D 4016 Stavanger Telefon: 908 29 683
Avdeling Hillevåg - avdelingsleder Gerd-Ragna Bloch Thorsens gate 17-19 4016 Stavanger Telefon: 930 51 965
Postadresse Postboks 355 Forus 4067 Stavanger Telefon: 95011708 Send oss e-post
Redaktør: Hanne Rosså Lindanger
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Uke 26

Denne uken har vi hatt Sjørøveruke på Indigo.

Vi startet uken med å plukke steiner på tur og i barnehagen. Disse skulle bli til flotte skatter ved hjelp av gullmaling og glitter - barna synes det er kjempegøy med alt som glitrer!

Vi måtte jo ha en skattekiste å legge skattene i. En pappeske ble ved hjelp av maling, tusj, litt pynt og mye godt samarbeid, en flott skattekiste Kaptein Sabeltann hadde vært misunnelig på.

For å lete etter skatter må man jo ha en kikkert - helst med gull og glitter den også.

På fredag var det på med kikkert, fram med skattekartet og ut på skattejakt. Vi måtte luske forbi krokodillen så ikke den spiste oss, klatre opp på fjellet og lure oss inn i borgen hvor skatten lå gjemt.

Det var så gøy at vi måtte gjøre det mange ganger - hver sin tur å holde skattekartet :)

Ellers har vi kost oss i varmen med vannlek, lesestunder i skyggen, sjørøverlek på båten og hatt lekegrupper inne på avdelingen.

Nyttig informasjon om neste uke:
- vi skal være på baksiden igjen - henting og levering skjer ved porten
- sommerbarnehagen starter (uke 27-32)
- vi samarbeider med Magenta
- tema for neste uke er TEGNSPRÅK
- husk vannflasker!
- husk å smøre barna hjemme om morgenen

- fint om vi får tilbakemelding på mail (ref tidligere innlegg på hjemmesiden):
På grunn av smittevernregler får vi ikke hatt foreldremøte før sommeren.
Vi avtalte på sist foreldremøte at vi skulle møtes igjen for å evaluere perioden fra mars til sommeren.

På grunn av korona og stengt barnehage har vi ikke fått drevet så lang tid, men vi ønsker at dere sender en tilbakemelding på mail til marianne.r.bjelland@stavanger.kommune.no hvor dere evaluerer tiden fra 20.4.20 og frem til nå.

Ønsker tilbakemelding på;
- får dere tilstrekkelig informasjon?
- organisering og struktur på basen/i kohortene
- barnets trivsel i barnehagen
- barnehagedagens innhold
- eventuelt andre ting dere ønsker å gi tilbakemelding på