Vannassen barnehage
SU for Åsen-barnehagene
Sørmarka Arena barnehage Sørmarkveien 22 4019 Stavanger Telefon: 97518343 Send oss e-post
Tyrihans barnehage Dalsetveien 7 4018 Stavanger Telefon: 91646626 Send oss e-post
Vannassen barnehage Vestvollveien 1 4017 Stavanger Telefon: 97518343 Send oss e-post
Redaktør: Hanne Rosså Lindanger
Logg inn
Trenger du bhgplass? Søk her
Søk barnehageplass
Covid -19 Rødt nivå i barnehagen

Rødt nivå
Ingen syke skal møte i barnehagen
God hygiene og forsterket renhold
Kontaktreduserende tiltak:

Unngå fysisk kontakt mellom ansatte (håndhilsning og klemming)
Dele inn barna i mindre kohorter*
Faste ansatte per kohort*
Unngå trengsel og store samlinger
Sikre avstand mellom kohorter* som ikke samarbeider
Dele inn uteområder for å holde avstand mellom kohorter*
To kohorter kan samarbeide
Unngå samlinger med mer enn to samarbeidende kohorter
Avstand mellom ansatte (minst én meter) i ulike kohorter
Vurdere alternerende oppmøtetider for barn

Syke personer skal ikke være i barnehagen
Ingen skal møte i barnehagen hvis de er syke. Dette gjelder både grønt, gult og rødt nivå.
Symptomer på covid-19, særlig hos barn, kan være milde og vanskelige å skille fra andre luftveisinfeksjoner. Det er først og fremst personer med symptomer som er smittsomme, og smittsomheten er størst idet symptomene oppstår. Dette er også grunnen til at det er viktig å være oppmerksom på symptomer som er nye, mens restsymptomer etter en gjennomgått luftveisinfeksjon er av mindre betydning for smittsomhet. Generelt anbefaler FHI bred testing for både voksne og barn med symptomer. Hvis et barn får symptomer på luftveisinfeksjon mens de er i barnehagen, skal foresatte varsles slik at barnet hentes hjem.
Foreldre bes være ekstra oppmerksomme på symptomer og holde barna hjemme hvis de har milde luftveissymptomer. Foreldre som selv er syke eller har symptomer skal ikke levere i barnehagen.

Rødt nivå
Ingen syke skal møte i barnehagen
God hygiene og forsterket renhold
Kontaktreduserende tiltak:

Unngå fysisk kontakt mellom ansatte (håndhilsning og klemming)
Dele inn barna i mindre kohorter*
Faste ansatte per kohort*