Bursdagsfeiringer i Søråsen

Bursdagsfeiring i barnehagen.
Barn som har bursdag feirer vi med krone, bursdagssamling med sang. Barna får en bursdagsbok med tegninger fra barna på avdelingen. Bursdagsbarnet har med f.eks. kake eller is eller fruktfat eller liknende.

Bursdag etter barnehagetid - invitasjoner
Snakk med personalet om hvem dere bør invitere så ingen føler seg utestengt. Invitasjoner leveres hjem.

Bursdag hjemme i barnehagetiden
Når vi er invitert på besøk i barnas bursdager i barnehagetiden, er dette en del av barnehagetilbudet. Det er derfor satt noen felles retningslinjer, basert på vår tilnærming til kosthold og innspill fra foreldre, som gjelder for alle i Søråsen barnehage.

Ved bursdagsinvitasjon hjem i barnehagetiden, deltar alle barn og voksne på avdelingen.
Barna får en bursdagsbok som gave fra alle barna. Barna skal ikke ha med egen gave.

Det serveres mat til lunsj (f.eks. pølser/pizza) og vann til drikke
Det serveres enten kake eller is (ett kakestykke)
Dersom det ønskes noe ekstra, er frukt og bær veldig populært. Det skal ikke serveres godteri eller brus/saft i bursdagen i barnehagetiden.

trygghet, trivsel og fellesskap