Søråsen barnehage

Søråsen barnehage er en privat 4 - avdelings heldagsbarnehage.

Barnehagen ligger i et etablert boområde på Bekkestua i Bærum. Rundt barnehagen går det flere turstier, det er kort vei til fotballøkke, parkområder og skog. Det er gangavstand til Bekkestua, og kort vei til bussforbindelser.

Barnehagens åpningstid er fra kl. 7.30 til kl. 17.00 mandag til fredag. Barnehageåret går fra 1. august til 31. juli.

Barnehagen er stengt i romjulen, og dagene mellom palmesøndag og skjærtorsdag, samt 5 dager i året når personalet har planleggingsdager. Om sommeren er barnehagen stengt 2 uker.

Barnehagen er organisert i 4 avdelinger, med 17 barn fra 1-5 år på hver avdeling. bemanningen fastsettes ut i fra antall barn, barnas alder og behov, barnas oppholdstid, og evt. andre forhold, og følgende bemanning er den mest vanlige:

1 styrer som er leder for hele barnehagen
4 barnehagelærere som er pedagogiske ledere for hver sin avdeling