Velg avdeling Forside
Telefon: 51 73 63 90 Send oss e-post
Redaktør: Line S. Pettersen
Historie

En enebolig på Meling huset den første barnehagen på Kvitsøy, som startet barnehageåret 1985/86 (se bilde). Det var Husmorlaget i samarbeid med Menighetsrådet som tok initiativ til dette. Men barnehagen har alltid vært kommunal. I 1991 flyttet barna inn i nye lokaler ved siden av skolen. Barnetalla har variert. De første åra var det full avdeling, men mange av barna hadde halve dager. Ett år var det helt nedi 7 barn, men rekorden var nok i 2007, da barnehagen hadde 36 barn og 11 ansatte. Ettersom maksprisen ble redusert, ønsker de fleste foreldre full oppholdstid, der 48,75 time per uke er en hel plass. Barnehagen åpner kl 0630 for å tilpasses pendlere. Barna får mange varierte aktiviteter i løpet av en uke, og personalet er gode på å tilrettelegge for de forskjellige aldersgruppene. Rammeplanen for barnehagen styrer en del av det som skal skje i barnehagen, og nærmiljøet blir  flittig brukt, som å besøke lamma på gården, og lete etter måkereir på våren, og være med på hummerfisket på høsten. Visjonen vår: "EG SER DEG", omhandler både barn, foreldre og personal, og dette ønskes skal prege hverdagen i Kvitsøy barnehage.