Hovedadresse Besøksadresse: Boremarkveien 2, 4032 Stavanger Postadresse: Postboks 355, 4067 Stavanger Telefon: 51913700 Send oss e-post
Styrers stedfortreder Bjørghild A Hamre 51913040 / 92298735 Send oss e-post
Virksomhetsleder Erlend Norheim 51913039 / 404 74 591 Send oss e-post
Åpningstider i Jåttå barnehage Hverdager fra kl. 07.30 - 16.30 Stengt alle helligdager
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Ønsker du barnehageplass? Vi har ledige plasser fra august.

Jåttå barnehage er en stor, flott barnehage i landlige omgivelser ved Jåttånuten i Hinna bydel, i gåavstand fra både buss og tog. Uteområdet er på hele 10 mål og er helt fantastisk. Det er sanseløype, egen kjøkkenhage, bålplass og amfi, samt mange flotte steiner, trær, bær og busker her. Vi er så heldige å ha port fra lekeplassen og rett ut i skogen. Vi har egen parkeringshall i kjelleren, så du kan gå tørrskodd inn. Vi serverer 3 næringsrike måltider til barna hver dag.

Barnehagen er en del av Stavangerbarnehagen, og vår visjon er «Vi kan se barnet innenfra». Vi bruker trygghetssirkelen aktivt for å prøve å forstå barnas behov både for støtte og utforsking. De siste årene har vi hatt et særskilt fokus på Interkulturell kompetanse og har arbeidet med mangfold, inkludering og likeverdig lek for alle. Barnehagen er organisert i faste avdelinger på fire fløyer. I tilegg til avdelingene har vi grupperom og stort fellesrom med scene, konstruksjonsdel og gymdel.

Jåttå barnehagen har eksistert i åtte år med samme virksomhetsleder, og har etablert god struktur og stabilitet i personalgruppen. Vi har pedagogiske ledere med barnehagelærerutdanning på alle avdelinger, i tillegg til gode fagarbeidere med lang erfaring.

Barnehagen har produksjonskjøkken med egen kokk, så barna får varm og næringsrik mat hver dag. For 540 kr pr. måned får barna tre måltider daglig; inkludert frukt, grønt og melk. Vi har også bleieavtale for 90 kr pr. måned.

Vi har et velfungerende HMS system. Det er utarbeidet en egen prosedyreperm for å ivareta barnas og personalet sikkerhet. Vi har lærlinger, er praksisbarnehage for UiS og tar i mot personer til arbeidspraksis fra NAV.

Er du interessert eller har du spørsmål er du velkommen til å ringe oss for å avtale tid til omvisning eller bare for en liten prat. Telefon 51913700.

SEES VI????