Hovedadresse Besøksadresse: Boremarkveien 2, 4032 Stavanger Postadresse: Postboks 355, 4067 Stavanger Telefon: 51913700 Send oss e-post
Styrers stedfortreder Bjørghild A Hamre 51913040 / 92298735 Send oss e-post
Virksomhetsleder Erlend Norheim 51913039 / 404 74 591 Send oss e-post
Åpningstider i Jåttå barnehage Hverdager fra kl. 07.30 - 16.30 Stengt alle helligdager
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Oppstart med Jåttåmodellen

Takk til dere som svarte på den lille spørreundersøkelsen vi hadde om oppstarten for de minste. Svarprosenten var dessverre ikke så høy som vi hadde ønsket, men vi er allikevel godt fornøyde med resultatene. De samsvarer også med det som kom frem i Foreldreundersøkelsen.

Det var kun foreldre til yngste nye barna som fikk undersøkelsen. Vi sendte ut 39 skjema og fikk 24 svar. Resultatene må sees i forhold til dette.

96 % opplyste om at de var fornøyde med informasjonen de fikk på forhånd. En var delvis fornøyd.
Hele 87 % brukte minst 5 dager på oppstarten. 3 stk brukte noe mindre tid. To av disse hadde søsken i barnehagen. Den andre hadde vanskelig med å få fri.
80% var fornøyde med informasjonen om innhold i dagen, mens var i barnehagen. 20% var delvis fornøyde. Dette vil vi ta tak i videre !!!
84 % opplevde at personalet brukte sin fagkunnskap. 16 % (4 stk) svarte delvis eller nei. Det er et mål for oss at alle skal bruke og synliggjøre fagkunnskap, men vi ser at det kan være vanskelig på grunn av nyansatte og også de som ikke har en faglig utdanning.
Tema på foreldrekurset var Trygghetssirkelen, vårt pedagogiske verktøy. Litt over halvparten av foreldrene deltok. Av de som deltok på kurset hadde over halvparten kunnskap om Trygghetssirkelen. Et spørsmål var om du etter kurset er mer bevisst på å prøve å være ev voksne som var; større, sterkere, klokere og god. Her svarte hele 70 % at de prøvde på dette.
Også i år er de aller fleste svært fornøyde med oppstarten (88 %) og de har funnet seg godt til rette i barnehagen.

Jåttåmodellen virker til å være god for de aller fleste. Vi gjør små justeringer hele tiden i tråd med barnets behov og foreldrenes ønsker. Videre må vi gi enda mer informasjon mens foreldrene er i barnehagen. Vi ser at opplegget passer best for de som starter i gruppe i august.