Hovedadresse Besøksadresse: Boremarkveien 2, 4032 Stavanger Postadresse: Postboks 355, 4067 Stavanger Telefon: 51913700 Send oss e-post
Styrers stedfortreder Bjørghild A Hamre 51913040 / 92298735 Send oss e-post
Virksomhetsleder Erlend Norheim 51913039 / 404 74 591 Send oss e-post
Åpningstider i Jåttå barnehage Hverdager fra kl. 07.30 - 16.30 Stengt alle helligdager
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Om Jåttå barnehage

Jåttå barnehage er en kommunal barnehage som åpnet i august 2011.

Barnehagen ligger i Hinna bydel og er det største barnehagebygget i Stavanger kommune.

Barnehagen er dimensjonert for 280 barn og for 60-80 ansatte. Per i dag har vi ca 230 barn fordelt på 16 avdelinger.

Vår aktive satsning på mangfold, inkludering og samarbeid med høy kvalitet vil føre til at barna får en følelse av tilhørighet og felleskap. Barnehagen er organisert i fire fløyer med 4avdelinger tilknyttet hver fløy. Vi har ulike typer størrelser på avdelingene alt etter barns behov og byggets rammer.

Bygget er et fleksibelt bygg som er tilpasset alle barn. Vi har mange grupperom, store fellesrom, produksjonskjøkken med kokk, klatrevegg og flott scene med lydanlegg. Barnehagen har universell utforming og er derfor tilrettelagt for alle barn og voksne.

Om morgenen og om ettermiddagen har vi en åpnere organisering, mens midt på dagen er det faste, avdelingsvise, pedagogiske aktiviteter. Det er faste ansatte på hver avdeling; en pedagogisk leder og 2 barne- og ungdoms-arbeidere/assistenter. Vi samarbeider tett på tvers av avdelingene – innenfor fløyene.

Barnehagen grenser til flotte turområder og nylig utbygget boligfelt. Uteområdet er på hele 11 mål og har port rett ut i skogen. Dette må være en av byens flotteste lekeplasser! Det er et variert terreng og er lagt opp til mange plasser å leke på: Platået, Skråningen, Amfiet, Labyrinten, Skuta, Passasjen, Miniplassen, Eplehagen og Lekeplassen. I nærheten er det gårder med dyrket mark og beiteområder. Barnehagen ligger i gåavstand til sjøen, Fritidsgården, Sørmarka, Jåttå videregående skole og Viking stadion.