Hovedadresse Besøksadresse: Boremarkveien 2, 4032 Stavanger Postadresse: Postboks 355, 4067 Stavanger Telefon: 51913700 Send oss e-post
Styrers stedfortreder Bjørghild A Hamre 51913040 / 92298735 Send oss e-post
Virksomhetsleder Erlend Norheim 51913039 / 404 74 591 Send oss e-post
Åpningstider i Jåttå barnehage Hverdager fra kl. 07.30 - 16.30 Stengt alle helligdager
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Regler for bruk av parkeringen i Jåttå barnehage.

Til alle foreldre, foresatte og ansatte i Jåttå barnehage.

FAU ønsker i samarbeid med barnehagen å ha noen felles retningslinjer for bruken av garasjeanlegget og parkeringen ute. Dette for å ivareta sikkerheten til våre kjære små i bringe/hente situasjoner.

Vi foreslår derfor at følgende regler gjelder for alle:

1.       Kjør sakte i garasjen og ved parkeringsområdet ute.

2.       Gående og syklister må IKKE bruke utkjørselen i garasjen som inngang. Dette skaper svært farlige situasjoner.

3.       I garasjen skal foreldre parkere på høyre side og ansatte på venstre side.

4.       Rygg inn når du parkerer.

5.       Ikke la bilen gå på tomgang mens dere venter. Brannvarslingsanlegget i barnehagen trigges av biler som går på tomgang i tillegg til at det blir veldig dårlig luft nede i garasjen.

6.       Respekter handikapparkeringen.

7.       Den åpne plassen mellom handikapparkeringen og sykkelparkeringen nede i garasjen er IKKE en parkeringsplass. Ikke sett bilen her – da blir det vanskelig for syklistene å komme til.

8.       Følg barnet ditt! Ikke la barnet gå/springe alene.

9.       Lukk portene etter deg! Portene er de eneste stengslene/barrierene vi har for å forhindre at barna «rømmer» fra barnehagen. Kommer barna seg ned i garasjen har de fri ferdsel ut av barnehagen.

10.   Det er et ønske fra barnehagen sin side at kun voksne trykker på heisknapper, dørknapper og åpner portene i trappen. Dette for at vi ikke skal lære barna hvordan de kommer seg ut.

11.   Alle gående og syklister oppfordres til å bruke synlig refleks i vinterhalvåret.

Vi satser på at dette er enkle regler for dere alle å følge slik at vi unngår at noen skader seg.