Hovedadresse Besøksadresse: Boremarkveien 2, 4032 Stavanger Postadresse: Postboks 355, 4067 Stavanger Telefon: 51913700 Send oss e-post
Styrers stedfortreder Bjørghild A Hamre 51913040 / 92298735 Send oss e-post
Virksomhetsleder Erlend Norheim 51913039 / 404 74 591 Send oss e-post
Åpningstider i Jåttå barnehage Hverdager fra kl. 07.30 - 16.30 Stengt alle helligdager
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Sammenheng og overgang til skolen.

«Når skolestarten nærmer seg, har vi tradisjonelt rettet oppmerksomheten mot barnets individuelle forutsetninger for å sikre at barnet skal være "klar" for skolen. Nyere forskning har vist at forberedelsene til skolelivet må inneholde et videre perspektiv. Å være klar for skolelivet må ses i sammenheng med barnets omgivelser, familien, de jevnaldrende, barnehagen og lærerne i skolen» (Fra eldst til yngst).

Det er viktig at foreldre og barnehagen sammen arbeider for at barna får en god overgang til skolen. Mange barn er sårbare i overganger. Dette er noe som ikke går av seg selv, men som krever at vi gjør det rette tingene sammen. Barnehagen skal fylle ut og levere Overføringsskjema til skolen som barnet skal begynne på. Frist for dette er 1.4. Skjema skal fylles ut i samarbeid mellom barna, foreldrene og barnehagen. Det er viktig at skjema er realistisk og at nyttig informasjon kommer med, slik at skolen tilrettelegger på best mulig måte for barnet. For barn med særskilte behov vil det bli avholdt et overføringsmøte.

Du finner mer informasjon her på hjemmesiden

Vi anbefale dere å lese følgende:
-Departementets veilederen:Fra eldst til yngst – og sammenhengen med skolen.
-Hinna bydels plan; Gleden ved å være eldst.
-Stavangerskolen har også utarbeidet en informasjonsbrosjyre: https://www.stavanger.kommune.no/Documents/Soknadsskjema/Snart%20Skolestart!%202014.pdf

De fleste barna i barnehagen starter på Jåtten skolen. Her kan du lese mer om hvordan de tar imot barna: http://www.minskole.no/jaatten